نتایج نامطلوب بیماری قلبی تا حدودی نشان دهنده ی افزایش شیوع دیابت نوع 2 است

13 مه 2019 - افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی تا حدودی به افزایش شیوع دیابت نوع 2 در انگلستان مربوط می شود .بنیاد قلب بریتانیا (BHF) آمارهایی را منتشر کرده است که نشان می دهد تعداد افرادی که به دلیل بیماری های قلبی و عروقی قبل از 75 سالگی جان خود را از دست می دهند، برای اولین بار در طی 50 سال گذشته، افزایش یافته است.

میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی، قبل از 65 سالگی بین سال های 2012 تا 2017 ، به میزان 4 درصد افزایش یافته، که در مقایسه با 5 سال قبل از آن، کاهش 19 درصدی داشته است.

افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی قبل از 75 سالگی، با افزایش 18 درصدی شیوع ابتلا به دیابت نوع 2 از سال 2014 میلادی همراه است و البته 920،000 نفر دیگر که بیماری آنها تشخیص داده نشده است. چنانچه بیماری دیابت برای مدت طولانی بخوبی کنترل نشود، ممکن است این افراد را در معرض خطر بالاتری برای بیماریهای قلبی عروقی قرار دهد.

این یافته ها نشان دهنده ی اهمیت کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، و تبعیت از یک رژیم غذایی سالم است که نقش مهمی در این امر ایفا می کند. دکتر  David Unwinیکی از متخصصان مراقبت های بهداشتی ارتباط بین یک رژیم سالم و واقعی را با بهبود نتایج سلامت قلبی در تحقیقات بخوبی نشان داده است.

بنیاد قلب بریتانیاهمچنین معتقد است که افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی، علاوه بر افزایش شیوع دیابت نوع 2، به افزایش جمعیت در بریتانیا نیز ارتباط دارد.

محققان BHF در مورد افزایش میزان مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی و گردش خون در مناطق فقیرتر نگران هستند. آنهامعتقدند که برای دسترسی افراد مناطق مختلف به مراقبتهای بهداشتی مساوی، صرف نظر از وضعیت اجتماعی و اقتصادی، باید کارهای بیشتری انجام شود.

در حال حاضر هدف این موسسه ی خیریه(BHF) ، کاهش مرگ و میر زودرس و ناتوانی ناشی از سکته مغزی به نصف و افزایش درصد افراد بقا یافته از حملات قلبی، تا سال 2030 به 90 درصد است.

سایمون گیلسپی، مدیر اجرایی BHF، گفت: ما به شدت از مشاهده ی این نتایج معکوس نگران شده ایم. همچنان بیماری های قلبی و گردش خون یکی از علل اصلی مرگ در انگلیس هستند، زیرا میلیون ها نفر به علت بیماریهایی مانند فشار خون بالا و دیابت در معرض خطر بیشتری برای بیماری های قلبی و گردش خون می باشند.ما باید در همکاری با دولت، سیستم خدمات ملی بهداشتی و جامعه تحقیقاتی پزشکی، در جهت افزایش سرمایه گذاری در بخش تحقیقات و سرعت بخشیدن به ابداع و اجرای رویکردهای خلاقانه برای تشخیص و حمایت از میلیون ها فرد در معرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی تلاش کنیم.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/may/poor-heart-disease-outcomes-revealed-amid-rise-in-type-2-diabetes-93218549.html